Пропусни към съдържанието

Развива ли се животозастраховането достатъчно бързо, за да отговори на очакванията на потребителите?

Развива ли се животозастраховането достатъчно бързо?

Животозастраховането е в надпревара да настигне други индустрии в приемането и използването на цифрови инструменти и изкуствен интелект. Но какъв напредък е постигнат в тази надпревара? Двама експерти от индустрията дадоха своите мнения по време на скорошен уебинар на Sureify.

Андрю Бърдж

Андрю Бърдж, вицепрезидент по развитието на животозастраховането в Nationwide, е започнал кариерата си в банковото дело и е бил поразен от това колко изостава животозастраховането по отношение на използването на цифрови инструменти. „Много неща се случиха оттогава“, казва той. „Преминахме от много формуляри и хартиени заявления до ускорено приемане на онлайн инструменти. Сега използваме данни за да рационализираме оценяването на риска. На път сме да навлезем в нова ера, в която е по-лесно да се прави бизнес.“ Бърдж призовава индустрията „да прави повече с дигиталната и електронната търговия и просто да улесни хората да купуват продукта“. Той казва, че много от процесите на закупуване на застраховка „все още са вкоренени във формуляри“.

Застаряващото население означава повишена нужда от продукти за животозастраховане. Бърдж казва, че Nationwide се фокусират върху това да бъдат по-ориентирани към клиента „Опитваме се да поставим клиента в центъра на всичко и да постигнем резултати с този умисъл.“

Дон Десидерато

Животозастраховането преживява еволюция в редица области, особено в продуктовия дизайн и дигиталното ангажиране, казва Дон Десидерато, основател и главен изпълнителен директор на Mantissa Group, консултантска фирма за стратегии, която обслужва главни информационни директори и техните екипи. Едиа от тенденциите които се отличават е растежът на продуктовия дизайн около популярността на хибридните продукти, казва той. „Това е способността да се комбинират предимства и да се създаде нещо по-ориентирано към потребителя и по-малко ориентирано към оператора. Виждаме холистични, ориентирани към клиента подходи. Със застаряващото население и по-дългата продължителност на живота, виждаме как продуктите постепенно се превръщат в решения за пенсиониране.“ Десидерато също така посочва увеличеното използване на онлайн канали и платформи за достигане до недостатъчно обслужвани сегменти на пазара.

Дигиталния свят

Дигиталният свят „ни беше наложен – просто се случи“, казва той. „Успях да видя как застрахователите реагираха на това. Започнахме да реагираме и ние и да деконструираме тази монолитна технология, която съществуваше от десетилетия. Все още не сме стигнали до там, но предприемаме действия за да я накараме да проработи.“ Но увеличеното използване на технологии няма да замени хората, казва Десидерато, посочвайки сложността на животозастраховането като основна причина, поради която потребителите се нуждаят от човешка помощ. „Животозастраховането е критичен компонент на всеки дългосрочен финансов план. Това не са неща които човек решава сам с течение на времето. Човешкото доверие е основен фактор при такива финансови решения, а застрахователните агенти са важен фактор в този пъзел. Те са вашият защитник на финансовото благополучие. Най-успешните агенти са тези които възприемат дигиталните канали, защото това улеснява работата им.“