Пропусни към съдържанието

Новият наръчник: Търсене на потенциални клиенти с помощта на изкуствения интелект

Търсене на клиенти с помощта на изкуствения интелект

Един от начините, по които застрахователните агенти използват изкуствения интелект е да привличат потенциални клиенти. Фокусирайки се върху предварително одобрени и силно заинтересовани клиенти се увеличава клиентската база. Като вземем предвид колко са натоварени, всичко което финансовите специалисти могат да автоматизират с помощта на изкуствения интелект им помага да се съсредоточат. Така обърнат повече внимание на взаимоотношенията им с клиентите и сложното планиране.

Един от многото начини, по които агентите използват изкуствения интелект, е за отсяване на потенциални клиенти. Като се фокусират върху предварително отговарящи на изискванията потенциални клиенти, агентите могат да увеличат клиентската си база по-ефективно. Според Дейл Щайнке, директор на отдела Agent for the Future Advisors в застрахователната компания Liberty Mutual, начините по които бизнесът привлича потенциални клиенти онлайн се променят коренно. „Оптимизацията на търсачки, или SEO, беше много на мода, а сега е генеративната оптимизация на търсачки, или GEO“, казва той. „Някои от най-далновидните независими застрахователни агенции внедряват GEO и изграждат онлайн присъствие което привлича потенциални клиенти чрез AI платформи като ChatGPT, Claude, Perplexity, и дори Google AI. Докато традиционните SEO практики се фокусират върху това да бъдат открити онлайн чрез връзки и ключови думи, GEO е по-скоро полезен – предоставяне на съдържание, което е интересно за вашата аудитория, представено по начин който е лесен за четене“, добавя Щайнке.

2 клиенти

Инструменти за набиране на потенциални клиенти с AI

„Нашата агенция използва Lead Elevate и Hometown Quotes за да намира потенциални клиенти. След като се осъществи първоначалният контакт, ние използваме AgencyZoom за да автоматизираме процеса си на последващите действия. Той ще създава имейли и текстови съобщения, ще отговаря на въпроси и ще насрочва срещи в нашите календари“, казва Адам Медоукрофт, собственик и главен агент на Meadowcroft Insurance.

Integrity, която има около 200 независими агенции с приблизително 600 000 агенти, предлага собствените си инструменти IntegrityCONNECT Leads и Ask Integrity на всички свои агенти. Въпреки че инструментите са безплатни, има такса за всеки потенциален клиент, цената на която зависи от вероятността човекът да извърши покупка. „Когато стартирахме това преди няколко години, разгледахме проблемните точки за агентите. Сред най-важните беше как да намерят потенциални клиенти извън приятелите и семейството си“, казва Джейк Кристенсен, старши директор продукти.

Той отбелязва, че повечето агенти започват с приятели и членове на семейството и понякога се затрудняват след това. IntegrityCONNECT им предоставя „магазин за потенциални клиенти“, където могат да търсят висококачествени потенциални клиенти на територията на определен пощенски код, които търсят конкретен продукт.

Ask Integrity помага на агентите като записва обаждания, води си бележки и извършва последващи действия. „Това е особено полезно ако агентите приемат обаждания докато са на път“, казва Кристенсен. „IntegrityCONNECT проверява повече от 30 системи за потенциални клиенти, за да сортира данните и да се увери, че достигате до хора които се интересуват от закупуване на животозастраховка“, казва Грейди Полсин, президент на Polcyn Insurance and Financial Services, чиято агенция използва инструмента за генериране на потенциални клиенти. „IntegrityCONNECT автоматично актуализира продуктите, които клиентът предлага. Преди трябваше да правя това в електронна таблица в Excel и понякога забравях да я актуализирам“, казва Зак Твардовски, президент на застрахователната агенция Twardowski.

„Потенциалните клиенти идват в реално време и се оценяват с рейтинг от 0 до 100 (като 100 е най-вероятно да купят, а 0 е най-малко вероятно)“, казва Андрю Тейлър, вицепрезидент на Family First Life USA.

Изкуственият интелект улеснява агентите и техните клиенти

„Изкуственият интелект навлиза във всяка част от дейността на независимата застрахователна агенция – от първоначалното запитване до подновяването и в изграждането на взаимоотношения с клиентите“, казва Щайнке. „Изкуственият интелект помага на агентите да транскрибират обаждания и да записват важна информация (име на съпруга/съпругата, име на кучето, инвестиционни цели и т.н.), така че агентът да може да ги съпостави с правилните продукти“, казва Твардовски.

Мат Гейбриел, вицепрезидент за AI в Manulife, казва че техните търговци на едро използват редица инструменти за персонализиране на съобщенията. Например, чатботовете могат да вземат новинарска статия и да обобщят информацията, за да подчертаят защо е уместна. „С толкова голяма нестабилност на пазара, всичко което можем да направим за да улесним връзката с клиентите е победа. Обърканите хора не предприемат никакви действия. Трябва да направим процеса по-лесен и изкуственият интелект ни позволява да го направим“, отбелязва Полсин.

Когато Тейлър започнал работа в бранша, той бил ограничен до конкретен географски район. Сега, благодарение на инструменти с изкуствен интелект, той работи с клиенти в много по-широк мащаб. В миналото той шофирал по 12 часа дневно, като носел хартиени заявления на клиентите. Той трябвало сам да следи клиентите си и всичко обсъждано на срещите им. Днес той използва Ask Integrity, за да обобщава разговорите им и всички важни теми. Тейлър споделя, че свекърва му наскоро се е присъединила към бизнеса благодарение на тези технологии. Тя вече не трябва да пътува до клиенти и използва изкуствен интелект, за да открива нови. Тя може да продава полици директно от дома си чрез тези автоматизирани инструменти.

3 клиенти

Ще замени ли някога изкуственият интелект финансовите съветници?

Въпреки че изкуственият интелект автоматизира много аспекти на финансовото консултиране, той трудно ще замени човешката роля на агента. Според проучване на Accenture от 2024 г. 38% от агентите се притесняват, че AI ще надмине техните умения през следващите години. Проучването показва също, че 9 от 10 финансови съветници вярват, че AI може значително да увеличи техния бизнес портфейл. Повечето консултанти смятат, че изкуственият интелект би могъл да доведе до органичен ръст на клиентската база с над 20%.

„В нашата индустрия, някои агенти се страхуват да приемат изкуствения интелект от страх, че може да замени работата им. Аз не го виждам по този начин. Виждам го като начин да допълните бизнеса си с неща, които не изискват експертизата на лицензиран професионалист. Никой не иска да работи единствено с компютър“, казва Медоукрофт.